Polityka Prywarności

Szanowni Państwo!

W naszej działalności przywiązujemy bardzo dużą wagę do ochrony Państwa prywatności. Dane osobowe, które nam powierzacie są niezbędne do prowadzenia przez nas działalności gospodarczej, w tym oferowania Państwu naszych produktów i świadczenia usług. Bez nich byłoby to niemożliwe. Mając tego świadomość dopełniamy najwyższej staranności, by zapewnić przetwarzanym danym całkowitą poufność i bezpieczeństwo, przestrzegając przepisów obowiązującego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”).

Spełniając obowiązek informacyjny wobec Państwa, wynikający z RODO, uprzejmie informujemy jak poniżej:

Kto jest Administratorem Państwa danych osobowych?

Administratorem Państwa danych osobowych jest Szymon Bliźniak spółka komandytowa z siedzibą w Warszawie, przy ul. Golfowa 8 lok. 4, 05-077 Warszawa (zwana dalej „SBspk” lub „ADMINISTRATOREM”), zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców pod numerem KRS: 0001012861, NIP: 9522236261, REGON: 524162292. Jako Administrator, zgodnie z przepisami, ponosimy pełną odpowiedzialność za ochronę i bezpieczeństwo przetwarzania danych, które nam powierzacie lub które pozyskujemy z innych źródeł, zgodnie z RODO.

Z kim możecie Państwo kontaktować się w sprawach ochrony danych osobowych – Inspektor Ochrony Danych (IOD)?

Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (IOD). Zadania IOD w SBspk wykonuje komplementariusz. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych możecie Państwo uzyskać z nim kontakt poprzez adres mail: szymon.blizniak@doradcyesg.com.pl lub telefonicznie: +48 504 900 203, a także listownie na adres SBspk, jak podano
w punkcie wyżej.

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy dane osobowe?

SBspk przetwarza Państwa dane osobowe na podstawie RODO, przepisów krajowych
w tym zakresie, a także własnej polityki ochrony danych osobowych.

Przetwarzanie dane osobowych odbywa się w zgodności  z podstawami prawnymi opisanymi w RODO, tj.:

  • za Państwa zgodą na przetwarzanie danych w wyraźnym celu,
  • niezbędne jest do wykonania umowy lub podjęcia działań na Państwa rzecz przed zawarciem umowy,
  • niezbędne jest do wykonania obowiązku prawnego ciążącego na SBspk,
  • przetwarzanie jest niezbędne dla ochrony Państwa żywotnych interesów (np. w związku z problemami życiowymi lub zdrowotnymi),
  • ma miejsce prawnie uzasadniony interes SBspk (np. wynikający z potrzeby zabezpieczenia praw z powierzonego majątku).

W jakim celu przetwarzamy Państwa dane osobowe?

SBspk przetwarza Państwa dane osobowe w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, w celu:

  • świadczenia usług i realizacji dostaw, zgodnie z przepisami prawa powszechnego oraz warunkami zawartych umów,
  • umożliwienia skorzystania z benefitów prowadzonych kampanii promocyjnych, konkursów i innych działań, w których udział bez przetwarzania danych osobowych byłby niemożliwy,
  • spełnienia przez SBspk obowiązków nałożonych w przepisach prawa powszechnego, które musi wypełniać między innymi przetwarzając dane osobowe (np. opisanych w kodeksie pracy – w związku z zatrudnieniem, kodeksie cywilnym – w związku ze współpracą, ustawie o rachunkowości, przepisach podatkowych i innych – w związku z koniecznością spełnienia wymagań stawianych podmiotom gospodarczym),
  • podjęcia zatrudnienia lub współpracy w SBspk,
  • udzielenia Państwu wsparcia w sprawach problemów zdrowotnych i życiowych, zgodnie z naszą polityką społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR),
  • zapewnienia Państwu oraz SBspk możliwości dochodzenia roszczeń wynikających z realizowanych umów, w związku z przepisami prawa cywilnego, a także z innych tytułów dotyczących należnych praw wynikających z własności i użytkowania aktywów,
  • realizacji wszelkich przedsięwzięć związanych z aktywnością biznesową i społeczną, które wymagają przetwarzania danych osobowych.

W jakim zakresie przetwarzamy Państwa dane osobowe (kategorie danych i czynności przetwarzania)?

SBspk przetwarza przede wszystkim Państwa dane, jako Klientów i Partnerów (w tym Dostawców), a także Pracowników i Współpracowników oraz Kandydatów do zatrudnienia w SBspk, w zakresie pozwalającym nawiązać współpracę oraz zrealizować zawarte umowy. I tak przetwarzamy w szczególności następujące kategorie danych:

Naszych Klientów/ potencjalnych Klientów:

  • dane identyfikacyjne (nazwisko, imię/ imiona), datę urodzenia, adres miejsca zamieszkania/ zameldowania/ punktu poboru, numer PESEL / NIP),
  • dane kontaktowe (adresy do korespondencji, numer/y telefonu/ów, adres/y mail),
  • dane związane z propozycją/ realizacją zawartych umów (treści umów, wielkości/ ilości sprzedanej energii/ gazu lub innych produktów i usług, wartości wystawianych faktur/ rachunków i dane w nich zawarte, saldo rozrachunków z tytułu zrealizowanych dostaw, w tym zobowiązań).

Wszelkie informacje i oferty o charakterze handlowym przestawiamy wyłącznie za Państwa zgodą, z poszanowaniem przepisów ustawy oświadczeniu usług droga elektroniczną.

Naszych Partnerów/ Dostawców/ Wytwórców:

  • dane identyfikacyjne (nazwisko, imię/ imiona), datę urodzenia, adres miejsca zamieszkania/ zameldowania/ punktu poboru, numer PESEL / NIP),
  • dane kontaktowe (adresy do korespondencji, numer/y telefonu/ów, adres/y mail),
  • dane związane z propozycją/ realizacją zawartych umów (treści umów, dane dotyczące przedmiotu umowy, usług – saldo rozrachunków z tytułu zrealizowanych usług, w tym należności od SBspk).

Naszych potencjalnych Pracowników i Współpracowników (kandydatów do pracy/ współpracy):

  • dane identyfikacyjne (nazwisko, imię/ imiona), datę urodzenia, adres miejsca zamieszkania/ zameldowania),
  • dane kontaktowe (adresy do korespondencji, numer/y telefonu/ów, adres/y mail),
  • dane o kompetencjach kandydatów (wykształcenie, doświadczenie zawodowe staż pracy, posiadane umiejętności i inne informacje udostępnione przez kandydata w curriculum vitae -cv oraz liście motywacyjnym),
    inne kategorie danych osobowych, jeśli są wymagane przepisami prawa.

Naszych Pracowników i Współpracowników (osób zatrudnionych w SBspk):

  • dane wymagane przepisami prawa powszechnego, w szczególności Kodeksu pracy i Kodeksu cywilnego – w zakresie objętym odrębną klauzula informacyjną,
  • dane związane z udziałem Pracowników i współpracowników w przedsięwzięciach związanych z promocją zatrudnienia i innych przedsięwzięciach oraz realizacji działalności bieżącej – w zakresie objętym odrębnymi zgodami i klauzulami.

Najczęściej przetwarzane są dane osób reprezentujących strony umów oraz osób odpowiedzialnych za ich realizację. Niezbędne jest wtedy przetwarzanie następujących kategorii danych: 

  • dane identyfikacyjne (nazwisko, imię/ imiona, pełnione funkcje lub/i stanowiska służbowe), nazwa podmiotu strony umowy),
  • dane kontaktowe (adresy do korespondencji, numer/y telefonu/ów, adres/y mail),
  • dane o niekaralności (sporadycznie, gdy wymagane jest to obowiązującymi przepisami prawa).

Zakres czynności przetwarzania danych obejmuje w większości przypadków:

  • wprowadzanie danych,
  • wgląd do danych / przeglądanie,
  • przechowywanie danych,
  • aktualizację danych (adaptowanie lub modyfikowanie),
  • udostępnianie danych,
  • ograniczanie/usuwanie/niszczenie danych,
  • inne czynności przetwarzania (zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, wykorzystywanie, dopasowanie lub łączenie).

Czynności przetwarzania są realizowane przez przeszkolonych i upoważnionych pracowników, współpracowników oraz podmioty przetwarzając dane osobowe – na podstawie pisemnych upoważnień oraz umów/ klauzul powierzenia przetwarzania.

W jakim okresie będziemy przetwarzać Państwa dane osobowe?

Dane osobowe w związku z zawartymi umowami z Klientami, Partnerami oraz Współpracownikami), są przetwarzane w całym okresie świadczenia usług. Przetwarzamy je również po wygaśnięciu lub rozwiązaniu umowy przez 5 lat, licząc od daty zatwierdzenia sprawozdania finansowego, a tym samym od początku roku następującego po roku obrotowym w związku z obowiązkami wynikającymi z przepisów podatkowych i ustawy o rachunkowości.

W celu zapewnienia możliwości dochodzenia roszczeń w związku z realizowanymi usługami  dane osobowe przetwarzamy przez okres przedawnienia roszczeń z tytułu prowadzonej przez SBspk działalności gospodarczej, określony przepisami prawa,
w szczególności kodeksu cywilnego. Jest to związane przede wszystkim z okresami procedowania spraw przed sądami powszechnymi.

W przypadku pracowników SBspk, dane gromadzone w teczkach personalnych są przechowywane przez 50 lub 10 lat licząc od roku zakończenia pracy w archiwum zakładowym a następnie w archiwum państwowym – zgodnie z odrębnymi przepisami dotyczącymi okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej.

Dane dotyczące ubezpieczeń społecznych przechowujemy przez 10 pełnych lat licząc od roku zakończenia zatrudnienia.  

Dane dotyczące rozliczeń finansowych z tytułu pracy są przechowywane przez 5 pełnych lat licząc od roku zatwierdzenia sprawozdań finansowych.

Dane kandydatów do pracy przetwarzamy przez okres trwania postępowania rekrutacyjnego, w związku z którym dane są przetwarzane, jednak nie dłużej niż 12 miesięcy licząc od dnia rozpoczęcia postępowania.

O terminach przetwarzania danych osobowych w przypadku Pracowników,  Współpracowników i Kandydatów do pracy w SBspk informujemy
w odrębnych klauzulach.

Jakie prawa macie Państwo w związku z przetwarzaniem danych osobowych?

W związku z przetwarzaniem przez SBspk danych osobowych macie Państwo prawo do:

  • dostępu do swoich danych osobowych i żądania ich kopii,
  • sprostowania swoich danych osobowych,
  • żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych,
  • sprzeciwu wobec przetwarzania, jeśli przetwarzanie wykracza poza wskazaną jego podstawę,
  • usunięcia danych, jeżeli jest realizowany inny cel przetwarzania lub cel przetwarzania uległ dezaktualizacji.

Żądanie usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych dotyczy wyłącznie kategorii danych przetwarzanych za Państwa zgodą. Spełnienie tego żądania może się jednak wiązać z utratą korzyści wynikającej z polityk upustów lub udziału w przedsięwzięciach marketingowych i akcjach promocyjnych, stąd też zawsze warto taką decyzję przemyśleć.

Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego

Informujemy, że jeśli z uzasadnionych powodów uznacie Państwo, że przetwarzanie przez SBspk powierzonych danych osobowych narusza postanowienia RODO macie Państwo prawo do wniesienia skargi na nasze działania do organu nadzorczego. Jest nim Prezes   Urzędu   Ochrony   Danych   Osobowych. Adres Urzędu: ul. Stawki 2, 00-913 Warszawa.

Jako Administrator danych wdrożyliśmy RODO do naszego systemu zarzadzania, który doskonalimy w oparciu o nowe doświadczenia, w relacjach z Państwem. Zatem zawsze będziemy wdzięczni za wskazanie nam potencjalnych nieprawidłowości, czy odmiennych opinii w związku z przetwarzaniem Państwa danych. Będą to obszary, których doskonalenie potraktujemy priorytetowo.  

Jakie są konsekwencje niepodania danych osobowych?

Obowiązek podania danych osobowych dotyczy zawarcia umowy oraz jej realizacji. Wynika z przepisów prawa, w celach i w zakresie, które opisano w punkcie 3 powyżej.  

Niepodanie danych jest prawem osoby fizycznej, jednak uniemożliwi zawarcie i realizację umowy, a tym samym skorzystanie przez Państwo z oferty naszych produktów i usług lub podjęcia zatrudnienia.  

Czy dane osobowe będą przekazywane innym podmiotom (odbiorcom, podmiotom przetwarzającym)?

SBspk może przekazać przetwarzane dane osobowe instytucjom i organom państwowym do tego uprawnionym na podstawie ustaw specjalnych, w okresie przetwarzania (tj. urzędy skarbowe, organy kontroli skarbowej, Zakład Ubezpieczeń Społecznych, Państwowa Inspekcja Pracy, Policja i inne służby odpowiedzialne za bezpieczeństwo publiczne, sądy).

Przetwarzanie odbywa się na mocy umów powierzenia przetwarzania sporządzonych zgodnie z przepisami RODO i uwzględniającymi prawa osób fizycznych oraz zapewnienie bezpieczeństwa przetwarzanych danych.

SBspk nie będzie przekazywać Państwa danych osobowych innym podmiotom.
W przypadku wystąpienia takiej potrzeby osoby fizyczne są informowane o takim ujawnieniu.

SBspk może przekazać dane osobowe innym osobom wyłącznie na Państwa życzenie
i za udzieloną zgodą.

SBspk generalnie nie będzie przekazywać danych osobowych poza obszar Unii Europejskiej, ani osobom spoza tego obszaru. Aktualnie dane osobowe nie są przekazywane odbiorcom spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

 Czy i jak wykorzystujemy pliki cookie?

SBspk wykorzystuje pliki cookie. Z uwagi na minimalny poziom czynników negatywnych przy ewidentnych korzyściach w komunikacji z Państwem  podjęto decyzje o stosowaniu plików cookie, zwłaszcza, że ostateczna decyzja o ich wyłączeniu pozostaje w Państwa rękach.

a. Co to są i czemu służą pliki cookie („ciasteczka”)

Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) są to dane informatyczne, a w szczególności pliki tekstowe. Zawierają one zwykle nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Dane te są przechowywane na Państwa urządzeniu końcowym w czasie, gdy korzystacie ze strony internetowej. Służą one do personalizowania wyświetlanych stron, obsługę logowania i innych operacji dokonywanych na stronie internetowej, obsługę  reklam, a także monitorowanie aktywności użytkowników na stronie. W konsekwencji pozwala to stale instytucjom i firmom pracować nad poprawą jakości udostępnianych informacji.

Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookie w urządzeniu końcowym. Pliki cookie są powszechnie stosowane przez podmioty komunikujące się poprzez stosowanie serwisów internetowych.

b. W jakim celu stosujemy „ciasteczka”?

Pliki cookie pozwalają nam na:

  • analizę sposobu korzystania przez Państwo z naszej strony internetowej,
  • śledzenie ruchu na naszej stronie, co wynika z Państwa zainteresowania prezentowaną problematyką,
  • lepsze zarządzanie strukturą i treścią prezentowanych informacji,
  • zapewnienie bieżącego prawidłowego funkcjonowania strony internetowej doradcyesg.com.pl.

Pliki cookie zapisywane przez naszą stronę internetową nie zapisują i nie gromadzą żadnych Państwa danych osobowych i nie mogą posłużyć do identyfikacji Państwa jako użytkowników strony.

c. W jakim czasie plik cookie pozostaje na Państwa urządzeniu?

O tym, jak długo plik cookie pozostanie na Państwa urządzeniu zależy od typu pliku. Stosowane w praktyce pliki to:

  • pliki sesyjne (sessioncookies) – mają charakter tymczasowy, są aktywne wyłącznie w trakcie korzystania z naszej strony i znikają wraz z jej opuszczeniem,
  • pliki stałe (persistentcookies) – mają charakter trwały, pliki te pojawią się jeśli często odwiedzacie Państwo stronę doradcyesg.com.pl i pozostaną na Państwa urządzeniu przez pewien czas.

d. Wykorzystywane są przy tym  takie rodzaje plików cookie jak:

  • umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach strony internetowej, np. uwierzytelniające pliki cookie wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania,
  • służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach strony,
  • umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych,
  • pozwalające na „zapamiętanie” wybranych przez Państwo ustawień i personalizację interfejsu, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, wyglądu strony internetowej itp.,
  • umożliwiające analizę w jaki sposób korzystacie Państwo z naszej strony internetowej. 

e. Czy i w jaki sposób możecie Państwo kontrolować pliki cookie oraz decydować o ich stosowaniu?

Decyzja o stosowaniu plików cookie ostatecznie należy do Państwa.

Państwo, przeglądając strony internetowe SBspk możecie samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookie, określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu do swojego urządzenia. Zmiany ustawień możecie dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o każdorazowym zamieszczeniu plików cookie na urządzeniu.

Jeśli chcecie Państwo ograniczyć lub zablokować pliki cookie, możecie to zrobić za pomocą ustawień przeglądarki na urządzeniu końcowym, z którego korzystacie. W każdej przeglądarce występuje sekcja „POMOC”, w której znajdziecie informacje, jak wyłączyć i skasować pliki cookie. Poniżej zamieszczamy linki do instrukcji zarządzania plikami cookie dla wybranych przeglądarek internetowych:

Chrome http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
Internet Explorer http://support.microsoft.com/kb/196955/pl
Firefox http://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka
Opera http://help.opera.com/Windows/8.0/pl/cookies.html

Podejmując decyzję w sprawie stosowania plików cookie trzeba jednak pamiętać, że zablokowanie możliwości zapisywania plików cookie może spowodować utrudnienia lub brak działania niektórych funkcji strony internetowej.

© 2024 DoradcyESG.com.pl I All Rights Reserved